1Πού και πώς κάνω αίτηση για πιστοποίηση αναπηρίας από το ΚΕΠΑ;
Οι αιτήσεις για πιστοποίηση αναπηρίας υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr και της «Εθνικής Πύλης Αναπηρίας». Η αίτηση υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο κατόπιν αυθεντικοποίησής του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet). Συμβουλευθείτε το Εγχειρίδιο Χρήσης της πλατφόρμας.
Σε περίπτωση αδυναμίας πρόσβασης στο πληροφοριακό σύστημα, μπορείτε να υποβάλλετε την αίτηση:
(α) είτε με τη συνδρομή των υπαλλήλων που υπηρετούν στα Κέντρα Κοινότητας, στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) ή στις Γραμματείες ΚΕΠΑ
(β) είτε μέσω εξουσιοδότησης κάποιου άλλου προσώπου, ώστε να κάνει την αίτηση για λογαριασμό σας.
Σημειώνεται ότι βάσει του ν. 4961/2022, ο πολίτης μπορεί να αποταθεί σε οποιοδήποτε από τα ανωτέρω σημεία φυσικής εξυπηρέτησης και δεν υπάρχει χωρικός περιορισμός στην εξυπηρέτηση του βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
2Δεν με αφήνει να κάνω αίτηση γιατί μου βγάζει ότι υπάρχει άλλη ενεργή/εκκρεμής αίτηση.
Πράγματι, δεν επιτρέπεται να υπάρχουν ταυτοχρόνως 2 εκκρεμείς αιτήσεις για τον ίδιο αιτούντα.
Ελέγξτε τις αιτήσεις σας στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ στην ενότητα «Οι αιτήσεις μου». Για κάθε αίτηση στην στήλη «Κατάσταση Αίτησης», μπορείτε να δείτε σε ποιο στάδιο βρίσκεται (βλ. αναλυτικώς τις επεξηγήσεις στην αντίστοιχη ερώτηση).
Εάν υπάρχει εκκρεμής αίτηση από την οποία θέλετε να παραιτηθείτε, διακρίνουμε στις εξής περιπτώσεις:
- Εάν δεν έχει οριστικοποιηθεί ο ιατρικός εισηγητικός φάκελος, τότε η ακύρωση της αίτησης μπορεί να γίνει από τον ενδιαφερόμενο στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ.
- Εάν έχει οριστικοποιηθεί ο ιατρικός εισηγητικός φάκελος και έχει παρέλθει και το προβλεπόμενο δεκαήμερο για πιθανή διόρθωση από τον ιατρό, τότε μπορεί ο ενδιαφερόμενος να υποβάλλει παραίτηση στην αρμόδια Γραμματεία ΚΕΠΑ και να προχωρήσει εκ νέου σε αίτηση στο σύστημα και σύνταξη ιατρικού εισηγητικού φακέλου.
ΠΡΟΣΟΧΗ: εάν παραιτηθείτε από μια υποβεβλημένη αίτηση, κρίσιμος χρόνος για την απονομή ή παράταση των παροχών που λαμβάνεται από τον e-ΕΦΚΑ ή τον ΟΠΕΚΑ, θα θεωρηθεί η ημερομηνία της νέας αίτησης που θα υποβάλλετε.
Εάν δεν εμφανίζεται εκκρεμής αίτηση, τότε θα πρόκειται για αίτηση που είχε υποβληθεί μέσω του παλαιότερου συστήματος (προς της 16/09/2022). Σε αυτήν την περίπτωση, ή σε περίπτωση που θεωρείτε ότι δεν έχετε εκκρεμή αίτηση, τότε επικοινωνήστε με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση στο 1555, για να δηλώσετε το πρόβλημα.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
3Κατά τη συμπλήρωση της αίτησης στη νέα πλατφόρμα, παρατηρώ ότι κάποια στοιχεία είναι προσυμπληρωμένα. Ωστόσο, κάποια από αυτά είναι λάθος. Τι πρέπει να κάνω;
Τα προσυμπληρωμένα στοιχεία αντλούνται διαλειτουργικώς από διάφορα Μητρώα και η επέμβαση σε αυτά δεν είναι δυνατή απευθείας μέσω της πλατφόρμας της ηλεκτρονικής αίτησης, ούτε από τον πολίτη, αλλά ούτε απευθείας και από τον χρήστη των σημείων φυσικής εξυπηρέτησης. Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει ο πολίτης να προβεί σε επικαιροποίηση των στοιχείων του (α) είτε στο Μητρώο του ΑΜΚΑ, με επίσκεψη σε ένα ΚΕΠ ή στα αρμόδια Τμήματα Μητρώων και Ασφαλιστικού Βίου των Τοπικών Διευθύνσεων του e-ΕΦΚΑ, (β) είτε στο «Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας» (γ) είτε στην ΑΑΔΕ.
Πιο συγκεκριμένα:
Αν τα λάθη εντοπίζονται σε κάποιο από τα παρακάτω πεδία:
- Όνομα
- Επώνυμο
- Πατρώνυμο
- Μητρώνυμο
- Φύλο
- Χώρα Γέννησης
- Υπηκοότητα
- Ημερομηνία Γέννησης
- Αριθμός Φορολογικού Μητρώου
Τότε πρέπει να προβεί σε επικαιροποίηση των στοιχείων του στο Μητρώο του ΑΜΚΑ
Αν τα λάθη εντοπίζονται σε κάποιο από τα παρακάτω πεδία:
- Αριθμός Ταυτοποιητικού Εγγράφου
- Τύπος Ταυτοποιητικού Εγγράφου
- Ημερομηνία Έκδοσης Ταυτοποιητικού Εγγράφου
Τότε πρέπει να προβεί σε επικαιροποίηση των στοιχείων του στο Φορολογικό Μητρώο.
Αν τα λάθη εντοπίζονται σε κάποιο από τα παρακάτω πεδία:
- Στοιχεία Διεύθυνσης
- Σταθερό τηλέφωνο
- Κινητό τηλέφωνο
Τότε πρέπει να προβεί σε επικαιροποίηση των στοιχείων του στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, ειδικά τα στοιχεία κινητού τηλεφώνου και e-mail μπορεί να τα συμπληρώσει ή να τα τροποποιήσει απευθείας στην πλατφόρμα της ηλεκτρονικής αίτησης.
Ειδικώς για πολίτη Τρίτης Χώρας, σε περίπτωση που ανακύψει ζήτημα κατά την άντληση στοιχείων αναφορικά με ταυτοποιητικά έγγραφα ή άδειες διαμονής, οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται σε φυσικά σημεία εξυπηρέτησης για την υποβολή της αίτησης, προσκομίζοντας τα ισχύοντα έγγραφα.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
4Έχω διαβάσει το Εγχειρίδιο Χρήσης, αλλά δεν λύνω τα προβλήματα που αντιμετωπίζω. Τι να κάνω;
Μπορείτε να τηλεφωνήσετε στη γραμμή εξυπηρέτησης 1555.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
5Τι αιτήσεις μπορώ να κάνω μέσω του νέου συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης αναπηρίας από το ΚΕΠΑ;
Τα είδη αιτήσεων που είναι διαθέσιμα, μέσω του Υποσυστήματος Ηλεκτρονικής Αίτησης για πιστοποίηση αναπηρίας αφορούν στις εξής διαδικασίες αξιολόγησης:
(α) Αρχική αίτηση για αξιολόγηση, η οποία υποβάλλεται είτε σε περίπτωση που ο πολίτης αξιολογείται για πρώτη φορά, είτε σε περίπτωση που έχει ήδη λήξει η προηγούμενη Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΓΑΠΑ).
(β) Αίτηση παράτασης, η οποία μπορεί να υποβληθεί κατά το τελευταίο τετράμηνο ισχύος της ΓΑΠΑ για να λάβει νέα ΓΑΠΑ που πιστοποιεί την αναπηρία του.
(γ) Αίτηση αναθεώρησης, η οποία υποβάλλεται οποτεδήποτε εντός της ισχύος της ΓΑΠΑ. Η Αίτηση αναθεώρησης επιλέγεται εάν δεν έχει αλλάξει κάτι ως προς την αναπηρία σας και είτε (α) η πιστοποίηση δεν περιλαμβάνει αξιολόγηση για ένταξη ή μη σε ειδική διάταξη, είτε (β) έχει λάθη σε τυπικά στοιχεία (π.χ. ονοματεπώνυμο, αριθμός ταυτότητας, κλπ.). Οι αιτήσεις αναθεώρησης εξετάζονται χωρίς την κατάρτιση νέου Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου και χωρίς την φυσική παρουσία του πολίτη εκτός εάν αυτή απαιτείται για τη διαμόρφωση πλήρους γνώμης, οπότε ο αιτών καλείται για επανεξέταση.
(δ) Αίτηση επιδείνωσης ή προσθήκης νέας πάθησης, η οποία μπορεί να υποβληθεί κατ’ αρχήν μετά την πάροδο έξι (6) μηνών από την έναρξη ισχύος της ισχύουσας ΓΑΠΑ και έως τέσσερις (4) μήνες πριν τη λήξη αυτής, εκτός εάν έχει προκύψει νοσηλεία κατά το πρώτο εξάμηνο από την έκδοση της ΓΑΠΑ.
Για τη διαδικασία προσφυγής κατά της πρωτοβάθμιας πιστοποίησης, οι πολίτες θα συνεχίζουν να απευθύνονται στο ΚΕΠΑ, μέχρι της παραγωγικής ενσωμάτωσης και αυτής της διαδικασίας στο νέο σύστημα.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
6Συνειδητοποίησα ότι έκανα λάθος στην επιλογή του τύπου της αίτησης μου για πιστοποίηση αναπηρίας από το ΚΕΠΑ. Μπορώ να κάνω κάτι για να το διορθώσω;
Δυστυχώς αλλαγή στον τύπο της αίτησης δεν μπορεί να γίνει αφού έχει προχωρήσει ο ενδιαφερόμενος σε υποβολή αυτής. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει ο ενδιαφερόμενος πρώτα να ακυρώσει/παραιτηθεί από την αίτηση και έπειτα να υποβάλλει εκ νέου αίτηση στο σύστημα.
Διακρίνονται οι εξής περιπτώσεις ως προς το σημείο που πρέπει κάποιος να απευθυνθεί για να ακυρώσει/παραιτηθεί από υποβληθείσα αίτηση:
- Εάν δεν έχει οριστικοποιηθεί ο ιατρικός εισηγητικός φάκελος, τότε η ακύρωση της αίτησης μπορεί να γίνει από τον ενδιαφερόμενο στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ
- Εάν έχει οριστικοποιηθεί ο ιατρικός εισηγητικός φάκελος και έχει περάσει και το προβλεπόμενο δεκαήμερο για πιθανή διόρθωση από τον ιατρό, τότε μπορεί ο ενδιαφερόμενος να υποβάλλει παραίτηση στην αρμόδια Γραμματεία ΚΕΠΑ και να προχωρήσει εκ νέου σε αίτηση στο σύστημα και σύνταξη ιατρικού εισηγητικού φακέλου.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
7Πρέπει να πληρώσω παράβολο για την αίτηση αξιολόγησης και πιστοποίησης μου από το ΚΕΠΑ;
Από 16/09/2022 και στο πλαίσιο του νέου συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης αναπηρίας καταργείται ρητώς η υποχρέωση πληρωμής οποιοδήποτε παράβολου, τόσο ενώπιον Πρωτοβάθμιας (ΑΥΕ), όσο και ενώπιον Δευτεροβάθμιας Υγειονομικής Επιτροπής(ΒΥΕ) (ένσταση).
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
8Είμαι νόμιμος ή εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος ατόμου με αναπηρία. Μπορώ να κάνω εγώ την αίτηση;
Ναι, αναρτώντας στην πλατφόρμα ο ίδιος ή προσκομίζοντας στο σημείο φυσικής εξυπηρέτησης έγγραφο που πιστοποιεί την εκπροσώπηση, όπως ενδεικτικά: πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης ή ληξιαρχική πράξη γέννησης, σχετική δικαστική απόφαση, συμβολαιογραφικό πληρεξούσιο ή απλή εξουσιοδότηση.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
9Τι πρέπει να πάρω μαζί μου ως δικαιολογητικά όταν πάω να υποβάλω την αίτηση για πιστοποίηση αναπηρίας στα σημεία φυσικής εξυπηρέτησης;
Οι πολίτες που θα πάνε να υποβάλουν αίτηση στα ΚΕΠ, τα Κέντρα Κοινότητας ή Γραμματείες ΚΕΠΑ, είναι απαραίτητο να φέρουν μαζί τους, οι ίδιοι ή ο νόμιμος/εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπός τους, τα κάτωθι έγγραφα/δικαιολογητικά/στοιχεία:
- Δελτίο ταυτότητας ή εν ισχύ διαβατήριο του αιτούντος.
- Για τους ανήλικους πολίτες που γεννήθηκαν στη χώρα και δεν διαθέτουν Δελτίο Ταυτότητας είναι απαραίτητη η προσκόμιση ληξιαρχικής πράξης γέννησης του αιτούντος
- Δελτίο ταυτότητας ή εν ισχύ διαβατήριο του νόμιμου/εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου του αιτούντος, εφόσον προσέρχεται αυτός για την υποβολή της αίτησης.
- Σε περίπτωση πολιτών τρίτων χωρών που παραμένουν νόμιμα στη χώρα, ως ταυτοποιητικό στοιχείο, απαιτείται τίτλος νόμιμης διαμονής στη χώρα. Ενδεικτικά και όχι εξαντλητικά αναφέρονται τα εξής:
(α) άδεια διαμονής σε ισχύ
(β) βεβαίωση κατάθεσης για άδεια διαμονής (είτε η λεγόμενη «μπλε βεβαίωση», είτε η απλή «λευκή βεβαίωση» όσον αφορά στην κατηγορία της άδειας για εξαιρετικούς λόγους)
(γ) εθνική θεώρηση εισόδου (τύπου C ή D)
(δ) άδεια διαμονής δικαιούχου διεθνούς προστασίας σε ισχύ
- Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) ή Προσωρινός Αριθμός Ασφαλιστικής και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ).
Ανάλογα με τον τύπο της αίτησης, απαιτούνται υποχρεωτικά τα κάτωθι δικαιολογητικά:
- Σε περίπτωση αίτησης για παράταση πιστοποίησης ή επιδείνωση υπάρχουσας ή προσθήκης νέας πάθησης ή αναθεώρησης ισχύουσας πιστοποίησης, ο αιτών ή ο νόμιμος/εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος θα πρέπει να προσκομίσει την εν ισχύ ΓΑΠΑ.
- Σε περίπτωση αίτησης επιδείνωσης υπάρχουσας ή προσθήκης νέας πάθησης πριν τη συμπλήρωση έξι (6) μηνών από την έκδοση της εν ισχύ ΓΑΠΑ., ο αιτών ή ο νόμιμος/εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος θα πρέπει να προσκομίσει το αποδεικτικό στοιχείο νοσηλείας.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
10Λαμβάνω ήδη παροχή από τον e-ΕΦΚΑ λόγω της πιστοποιημένης αναπηρίας μου, η οποία θα λήξει στο επόμενο διάστημα. Πού υποβάλλω αίτηση για παράταση της παροχής, μέχρι να εξεταστώ από το ΚΕΠΑ;
Το τελευταίο τετράμηνο πριν τη λήξη ισχύος της ΓΑΠΑ σας, θα πρέπει να υποβάλετε μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας αίτημα για επανεξέτασή σας από το ΚΕΠΑ. Προκειμένου αφενός ο φορέας να λάβει γνώση της νέας ΓΑΠΑ και αφετέρου να παραταθεί αυτόματα η παροχής που σας χορηγείται, θα πρέπει να υποβάλετε αίτηση παράτασης και στον e-ΕΦΚΑ μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Υποβολή Αίτησης Συνταξιοδότησης και Εφάπαξ Παροχής»
(Τελευταία Ενημέρωση: 21/10/2024)
11Ο αξιολογούμενος απεβίωσε μετά την αίτηση για πιστοποίηση αναπηρίας στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και πριν το άνοιγμα ή την οριστικοποίηση του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου. Τι γίνεται με τη διαδικασία αξιολόγησης;
Σε περίπτωση που έχει υποβληθεί αίτηση για πιστοποίηση αναπηρίας στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ και αποβιώσει ο αξιολογούμενος πριν ανοιχτεί ή οριστικοποιηθεί ο Ιατρικός Εισηγητικός Φάκελος, τότε οι οικείοι του πρέπει να επικοινωνήσουν με τους θεράποντες ιατρούς, με σκοπό την οριστικοποίηση του ιατρικού φακέλου. Δέκα (10) ημέρες μετά την οριστικοποίηση του ιατρικού εισηγητικού φακέλου από τον θεράποντα ιατρό της κύριας πάθησης, η αίτηση και ο ιατρικός εισηγητικός φάκελος θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και αυτόματα στο ΚΕΠΑ. Οι οικείοι του θανόντα πρέπει να προσκομίσουν τη ληξιαρχική πράξη θανάτου και Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης στην αρμόδια Γραμματεία ΚΕΠΑ, προκειμένου η αξιολόγηση της αίτησης να διενεργηθεί σε οίκοθεν συνεδρίαση της Υγειονομικής Επιτροπής και να κρατηθούν τα στοιχεία τους για τυχόν παραλαβή της ΓΑΠΑ μετά το πέρας της αξιολόγησης.
Η ΓΑΠΑ που θα εκδοθεί, θα αφορά το διάστημα έως την ημερομηνία θανάτου.
Εάν ο αιτών απεβίωσε πριν λήξει η προηγούμενη ΓΑΠΑ, η αίτηση απορρίπτεται.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
12Λαμβάνω ήδη παροχή από τον ΟΠΕΚΑ λόγω της πιστοποιημένης αναπηρίας μου, η οποία θα λήξει στο επόμενο διάστημα. Πού υποβάλλω αίτηση για παράταση της παροχής, μέχρι να εξεταστώ από το ΚΕΠΑ;
Το τελευταίο τετράμηνο πριν τη λήξη ισχύος της ΓΑΠΑ σας, μπορείτε να υποβάλετε μέσω της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας αίτημα για επανεξέτασή σας από το ΚΕΠΑ. Μετά την υποβολή αίτησης παράτασης στο σύστημα, θα πρέπει να υποβάλετε σχετική αίτηση παράτασης καταβολής της παροχής στα Κέντρα Κοινότητας.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
13Σε περίπτωση επιδείνωσης της πάθησής μου για την οποία διαθέτω πιστοποίηση αναπηρίας σε ισχύ ή σε περίπτωση εμφάνισης νέας πάθησης για την οποία δεν έχω προηγουμένως αξιολογηθεί, τι πρέπει να κάνω για την επανεξέτασή μου από υγειονομική επιτροπή;
Μπορείτε να υποβάλλετε αίτηση επιδείνωσης υπάρχουσας πάθησης ή προσθήκη νέας πάθησης μετά το πέρας τουλάχιστον έξι (6) μηνών από την ημερομηνία έκδοσης της εν ισχύ ΓΑΠΑ και μέχρι τέσσερις (4) μήνες πριν τη λήξη της. Κατ’ εξαίρεση, η αίτηση μπορεί να υποβληθεί και πριν την πάροδο έξι (6) μηνών από την έκδοση της ΓΑΠΑ, σε περίπτωση νοσηλείας σας μετά την αξιολόγησή σας από Υγειονομική Επιτροπή ΚΕΠΑ Σας επισημαίνουμε ότι η νοσηλεία θα πρέπει να αποδεικνύεται με ανάλογα πιστοποιητικά (εξιτήριο από δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο, κλινική, νοσηλευτικό ίδρυμα ή βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτικού νοσοκομείου, κλινικής, νοσηλευτικού ιδρύματος, από την οποία να προκύπτει η ύπαρξη νοσηλείας.)
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
14Πώς μπορώ να δω την πορεία της αίτησής μου / σε ποιο στάδιο βρίσκεται;
Στα Ψηφιακά ΚΕΠΑ που υποβάλλατε την αίτησή σας, στην ενότητα «Οι αιτήσεις μου», μπορείτε να δείτε όλες τις αιτήσεις που έχετε δημιουργήσει. Για κάθε μία από αυτές, στην στήλη «Κατάσταση Αίτησης», μπορείτε να δείτε σε ποιο στάδιο βρίσκεται, ως εξής:
«Προσωρινά αποθηκευμένη»: ξεκινήσατε μια αίτηση, αλλά δεν την έχετε υποβάλει. Μπορείτε να την ολοκληρώσετε ή να την διαγράψετε και να ξεκινήσετε μια νέα.
«Οριστικοποιημένη»: έχετε υποβάλει αίτηση και εκκρεμεί η κατάρτιση του Ιατρικού Εισηγητικού Φακέλου
«Καταχωρημένος Φάκελος»: ο Ιατρικός Εισηγητικός Φάκελος έχει ξεκινήσει να καταρτίζεται και είτε δεν έχει οριστικοποιηθεί, είτε έχει οριστικοποιηθεί, αλλά δεν έχει παρέλθει το απαιτούμενο χρονικό διάστημα των 10 ημερών μετά την οριστικοποίηση, προκειμένου να ενταχθεί η αίτηση για προγραμματισμό αξιολόγησης.
«Έλεγχος ΚΕΠΑ»: εκκρεμεί να προγραμματιστεί ραντεβού, ή έχει προγραμματιστεί αλλά δεν έχει εκδοθεί ακόμα η ΓΑΠΑ. Για να μάθετε την ημερομηνία αξιολόγησής σας, δείτε την αντίστοιχη ερώτηση.
«Απόφαση ΚΕΠΑ»: Έχει εκδοθεί η ΓΑΠΑ. Δείτε στην αντίστοιχη ερώτηση πώς θα αποκτήσετε την ΓΑΠΑ.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
15Η αίτησή μου ακυρώθηκε/απορρίφθηκε. Γιατί; Τί πρέπει να κάνω;
Οι υποβεβλημένες αιτήσεις ακυρώνονται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) εάν εκκρεμούν περισσότερο από δύο (2) έτη για οποιοδήποτε λόγο, με ευθύνη του πολίτη,
β) Εάν δεν έχει οριστικοποιηθεί ο Ιατρικός Εισηγητικός Φάκελος, εντός έξι (6) μηνών από την αίτηση,
γ) εάν ο αιτών δεν προσέλθει αναιτιολόγητα στο προγραμματισμένο ραντεβού δύο (2) φορές.
δ) εάν κατά το αρχικό ραντεβού ζητήθηκαν επιπλέον ιατρικά δικαιολογητικά και δεν προσκομιστούν εντός τριών (3) μηνών από την κοινοποίησή της σχετικής απόφασης.
Σε αυτές τι περιπτώσεις θα πρέπει να υποβάλετε εκ νέου αίτημα.
Εάν χάσατε μια από τις παραπάνω προθεσμίες και για αυτό η αίτησή σας απορρίφθηκε, αλλά συνέτρεχαν λόγοι ανωτέρας βίας κατά την λήξη της προθεσμίας, που σας εμπόδισαν να είστε εμπρόθεσμοι, μπορείτε να υποβάλετε αίτηση θεραπείας στη Γραμματεία ΚΕΠΑ, με τα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τον λόγο ανωτέρας βίας.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)
16Είμαι χρήστης Γραμματείας ΚΕΠΑ, ΚΕΠ ή Κέντρου Κοινότητας και δεν έχω Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης. Τι πρέπει να κάνω;
Πρέπει να επισκεφτείτε τη σχετική υπηρεσία «Έκδοση κωδικών δημόσιας διοίκησης» στο gov.gr, και να ακολουθήσετε τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Για τεχνική υποστήριξη σχετικά με την πρόσβαση στην εφαρμογή μπορείτε να επικοινωνείτε μέσω του email tm.webapps@efka.gov.gr.
Υπενθυμίζεται ότι βάσει νόμου, η συνδρομή των υπαλλήλων των Κέντρων Κοινότητας, των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών και των Γραμματειών ΚΕΠΑ είναι υποχρεωτική, εφόσον, ζητηθεί. Συνεπώς, οι προϊστάμενοι των σημείων φυσικής εξυπηρέτησης πρέπει να μεριμνήσουν για την εξασφάλιση των Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης για όλους τους υπαλλήλους που εξυπηρετούν κοινό.
(Τελευταία Ενημέρωση: 08/10/2024)